Kom jij ons team van de griffie versterken?

Even kennismaken…

Als dossierbeheerder word je tewerkgesteld op de griffie. De griffie staat onder leiding van de hoofdgriffier. De griffie bestaat uit vier diensten die elk een eigen takenpakket hebben: de griffie, het onthaal, de tolkendienst en de expeditie.

De griffie is een ander woord voor de administratie binnen een rechtbank of rechtscollege: een beroepszaak begint en eindigt met documenten, namelijk procedurestukken. Denk bijvoorbeeld aan een verzoekschrift of een arrest. Als dossierbeheerder heb je een belangrijke rol in de verwerking van deze administratie. 

Verder staat de griffie in voor de dispatching van de dossiers en wordt de nodige administratieve ondersteuning aangeboden aan de magistraten van de Raad.

Kom jij ons team van de griffie versterken?
Om een optimale dienstverlening te garanderen zijn wij op zoek naar een extra paar ondersteunende handen.

Ben je op zoek naar een boeiende afwisselende job waarbij je elke dag bijleert? Wil je werken op een plek waar je iets kan betekenen voor mens en maatschappij?  Bijt je je graag vast in een dossier? Dan ben je aan het juiste adres.

Wij hebben nog een aantal plekjes vrij voor de functie van dossierbeheerder op de griffie. Wat staat jou dan zoal te wachten?

  •  Je werkt als dossierbeheerder, onder toezicht van de hoofdgriffier. Je beheert en behandelt zelfstandig de beroepsdossiers van verzoekers op basis van de geldende regelgeving. Je analyseert en onderzoekt de verschillende elementen van een dossier en vraagt indien nodig bijkomende informatie aan de partijen. Je bent verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van de dossiers.
  • Je bent het aanspreekpunt, waardoor je informatie correct en transparant kunt overdragen.
  • Je werkt mee aan één of meerdere ondersteunende processen, waarbij je de administratieve taken van de afdeling uitvoert volgens de geldende regelgeving. Je helpt bijvoorbeeld bij het opstellen van handleidingen, checklists, etc.
  • Je ondersteunt en begeleidt minder ervaren collega's en helpt hen zo goed mogelijk te functioneren. Je handelt eenvoudige en/of routinematige problemen en klachten snel en effectief af, zodat de betreffende collega een passende oplossing wordt geboden.
  • Je houdt je eigen expertise en kennis op peil om je eigen werkzaamheden te optimaliseren. Je zorgt er ook voor dat deze kennis wordt overgedragen aan je collega's. Je verdiept je in nieuwe regelgeving en richtlijnen en volgt externe trainingen.

Schrikt administratief werk je niet af en hou je ervan om jouw taken zelfstandig af te werken? Zorgen dat alles tot in de puntjes juist is, krijg je daar energie van? Dan ben jij de geknipte persoon om ons team te komen vervoegen!

Solliciteer nu via Werkenvoor.be t.e.m. 29 januari 2024 : Dossierbeheerders voor de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen (m/v/x) | Workingfor.be (travaillerpour.be)

16/01/2024